Wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży.

Pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży jest ukierunkowana na wspieranie ich rozwoju poznawczego oraz emocjonalnego. Czasem na którymś etapie dojrzewania może wystąpić kryzys. U młodszych dzieci mogą to być problemy emocjonalne, zaburzenia rozwojowe, trudne zachowania, które zaburzają wzajemne relacje społeczne dziecka. Nastolatki mogą borykać się z kryzysami emocjonalnymi, tożsamościowymi, trudnościami w relacjach z innymi. 

W takiej sytuacji proponujemy oddziaływanie terapeutyczne. Pierwszym elementem procesu terapeutycznego jest dobra diagnoza problemu.  Na pierwsze spotkanie z psychologiem zapraszamy samych rodziców, bez obecności dziecka (do 12 r.ż), w przypadku nastolatków zapraszamy dziecko wraz z rodzicami/opiekunami. Najlepiej gdy psycholog może spotkać się z obojgiem rodziców. Ponieważ to rodzice są najważniejszym źródłem informacji o dziecku psycholog przeprowadza z nimi wywiad na temat jego rozwoju, relacji, środowisku oraz funkcjonowaniu po to, aby znaleźć przyczynę problemu i jak najlepiej dobrać techniki terapeutyczne. Następne konsultacje to 1-2 spotkania psychologa z dzieckiem. 

Po tym etapie psycholog rozmawia o planowanych oddziaływaniach z opiekunami i dzieckiem, określa przybliżoną ilość spotkań, wstępny plan i możliwe efekty terapii. Kolejne konsultacje odbywają się o stałej porze, raz w tygodniu i trwają 50 minut.Ważne, aby zrozumieć, że wstępne spotkania diagnostyczne nie odwlekają momentu terapii ale w praktyce spełniają ważną funkcję terapeutyczną, są istotnym źródłem informacji a także wsparcia zarówno dla dziecka jak i opiekunów.

 

 


Pracuje z dziećmi od 0 do pełnoletności.
Pracuje z dziećmi od 12 roku życia oraz młodzieżą.

Pracuje z młodzieżą od 14 roku życia.
Pracuje z dziećmi od 1 do 10 roku życia oraz z dorosłymi. Prowadzi indywidualne terapie z dziećmi, a także zajęcia grupowe TUS, relaksację i regulację napięcia emocjonalnego dla dzieci. Ponadto prowadzi indywidualne konsultacje z rodzicami dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym z zakresu radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz problemami z adaptacją przedszkolną.